onsdag 17 augusti 2011

Smartis

Smarttelefonerna vinner faktiskt terräng. I USA använder en tredjedel av människorna smarttelefon. Själv gav jag nyligen upp min fantastiska gamla stenåldersnokia i utbyte mot en iPhone som operatören i praktiken kastade på mig.

Jag är alltså rätt ny i gejmet, men jag måste konstatera att förhållandet till datorn och internet förändrats med ett slag. Förutom att platsinformationen erbjuder trevliga möjligheter, har ju arbetsrutinerna ändrats radikalt. Att inte börja varje arbetssession med att kolla e-post och diverse medier på webben, gör att strukturen och rytmen på arbetsdagen förändras. Personligen uppfattar jag det som mycket vilsammare såhär, lättare att fokusera. En intressant och positiv erfarenhet, på det hela taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar